Solaris

18747125. sy475

Το πρώτο μου κινέζικο μυθιστόρημα ήταν επιστημονικής φαντασίας.
Το διάβασα στις αρχές του περασμένου μήνα.
Ο τίτλος του «The Three Body Problem» του Κινέζου συγγραφέα Liu Cixin.

Αυτό το μήνα διάβασα το πρώτο μου πολωνικό μυθιστόρημα, το οποίο είναι επίσης ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας.
Ένα κλασικό βιβλίο που έγινε δύο φορές ταινία.
Μια φορά από τον μεγάλο σκηνοθέτη Andrei Tarkovsky το 1972 και μια πιο πρόσφατη ταινία (2002) σε σκηνοθεσία του Steven Soderbergh και με πρωταγωνιστή τον George Clooney.

Στον Lem δεν άρεσε καμία από τις δύο ταινίες.

Έχει περισσότερα στοιχεία φροϋδισμού (όνειρα / υποσυνείδητο) παρά στοιχεία sci-fi.
Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που είχε, κυρίως στο πρώτο μέρος μου θύμισε το βιβλίο «Σφαίρα» του Michael Crichton που διάβασα αυτό το καλοκαίρι. Άλλο ένα βιβλίο σχετικά με την επαφή με εξωγήινους που πραγματοποιείται σε έναν απομονωμένο ερευνητικό σταθμό.

Είναι αρκετά κλειστοφοβικό επειδή πραγματοποιείται σε έναν ερευνητικό σταθμό που αιωρείται πάνω από τον πλανήτη Solaris, ο οποίος αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από έναν ωκεανό που μοιάζει με τζελ.

Ήταν ένα βιβλίο που συνδύαζε στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, μαζί με ψυχαναλυτικά στοιχεία (μυαλό / υποσυνείδητο) και φιλοσοφικά (προσομοίωση / πραγματικότητα έναντι εικονικής πραγματικότητας).

Παρόλο που μου άρεσε ένα μεγάλο μέρος του, μετά τη μέση και κυρίως προς το τέλος επιβραδύνθηκε και δεν ήμουν τόσο συνεπαρμένος όσο στην αρχή.

Ένα άλλο πράγμα που δεν μου άρεσε πολύ ήταν η βαριά επιστημονική ανάλυση που εκτείνονταν αρκετές φορές και 5 σελίδες, ανάλυση που διαβαζόταν ακριβώς σαν άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό.

Με άλλα λόγια κάθε φορά που ο πρωταγωνιστής μας διάβαζε έναν επιστημονικό βιβλίο ή ένα επιστημονικό άρθρο το διαβάζαμε επίσης, χωρίς ας το πούμε συντμήσεις.

Θα προτιμούσα η ανάλυση να ήταν λιγότερη και πιο περιεκτική παρά να διακόπτει για πάνω από 5 σελίδες την κυρίως υπόθεση του βιβλίου.

Γενικά όμως, μου άρεσε πολύ. Όχι ένα καθαρό τεσσάρι, αλλά σίγουρα ένα καλό βιβλίο.
Είμαι βέβαιος ότι θα διαβάσω ξανά κάτι από Lem στο εγγύς μέλλον.

Βαθμολογία: Κονσέρβα βοδινό αστροναύτη

Σχολιάστε