Αδιάβαστες Γεροντοκόρες

Ήτανε καλοκαίρι. Ο ήλιος έκαιγε πολύ. Κι εμένα με έκαιγε μια απορία. Πόσα αδιάβαστα είχα. Αρχές Ιουλίου 2015. Ένα χρόνο πριν ξεκινήσω να είμαι στο Instagram και να κάνω unboxing και μαζικές αγορές βιβλίων (book hauls). Πριν γίνουν τα παζαράκια και τα φεστιβάλ βιβλίου ρουτίνα στη ζωή μου. Τότε αποφάσισα να δω πόσα αδιάβαστα είχα, διάσπαρτα στα ράφια μου.

Σαν μια άλλη Λαγκάρντ, σαν ένας άλλος Σίντλερ, σαν μια άλλη Γιωρκάτζη, έκανα κι εγώ την λίστα μου με τα αδιάβαστα ή τα αφημένα στη μέση (DNF) βιβλία.
Μου βγήκαν 33 στο σύνολο. Εξαιρούνται τα πρόσφατα αγορασμένα βιβλία, τα πυκνά σου μαλλιά.

Πρώτο βιβλίο που εξολοθρε… διαβάστηκε ήταν το Διπλό Βιβλίο του Δημήτρη Χατζή. Αυτό μαζί με 9 άλλα διαβάστηκαν πριν καθαρογράψω την λίστα και ονομάσω τα εναπομείναντα βιβλία Γεροντοκόρες, αδιάβαστες και στο ράφι.
Όλα τα βιβλία έπρεπε να είναι στο ράφι αδιάβαστα τουλάχιστον ένα χρόνο για να πάρουν την… ρετσινιά της γεροντοκόρης.
Το γηραιότερο ήταν το Σμήνος του Φρανκ Σέτσινγκ (2008-2015) και το νεότερο The Water Babies του Τσαρλς Κίνγκσλι (2014-2015).

Ένα χρόνο μετά (2016) από 24 κατέβηκα στις 18 γεροντοκόρες. Τις μείωσα κατά 6, ναι, αλλά να θυμόμαστε διάβαζα κυρίως τα καινούρια βιβλία που αγόραζα, οπότε αυτές περίμεναν σειρά.

Σεπτέμβρης 2017. Γεροντοκόρες 18

Άλλο ένα χρόνο μετά (2017) τις έριξα στις 9, και με 22 επιπλέον βιβλία φρεσκοαγορασμένα. Με άλλα λόγια πάνω – κάτω είχα συνεχώς 30κάτι βιβλία στο ράφι με τα προς ανάγνωση, γεροντοκόρες και μη.
Άλλο ένα χρόνο μετά (2018) είχα μόλις ένα βιβλίο Γεροντοκόρη. Το αρχαιότερο και το ογκοδέστερο. Το Σμήνος του Φρανκ Σέτσινγκ με 1021 σελίδες και 10 χρόνια στο ράφι. Εξολοθρεύτηκε όμως κι αυτό με τη σειρά του πέρσι τον Ιούλιο (2019)

Αύγουστος 2018 με 22 φρέσκα προς ανάγνωση βιβλία.

Έτσι χωρίς άλλες γεροντοκόρες και με μόνο καμιά 20 φρέσκα βιβλία στα προς ανάγνωση έβαλα στόχο να τα μηδενίσω.

Δύσκολο ακούγεται αυτό αλλά τα κατάφερα με νηστεία και προσευχή.
Θα μου πείτε είναι κατορθωτό; Είναι όταν το προσεγγίσετε μαθηματικώς το θέμα. Διαβάζω για παράδειγμα 7 βιβλία τον μήνα να αγοράζω 6 ούτως ώστε το πρόσημο να είναι αρνητικό.

Η Γηραιά Γεροντοκόρη ετών 11.

Για παράδειγμα τον Απρίλη του 2019 όταν πήγα Αγγλία αγόρασα 8 βιβλία και διάβασα 6. Υπήρξε μια αύξηση 2 βιβλίων. Τον Μάη του 2019 όταν ήρθε και με προίκησε η καλή μου φίλη Ευγενία (Jenny_Eyre) με βιβλία πήρα 16 βιβλία αλλά διάβασα 14. Άρα η αύξηση διατηρήθηκε μικρή, στα 2 βιβλία.
Τον Ιούνιο όμως αγόρασα μόνο 1 βιβλίο και διάβασα 11 άρα υπήρξε μείωση 10 βιβλίων. Άρα ακολουθώντας αυτήν την τεχνική που μπορείτε κι εσείς δεν αγόραζα τα διπλάσια απ’ όσα διάβαζα. Και κατέληξα 1η Ιανουαρίου 2020 να έχω 0 βιβλία στα προς ανάγνωση. Αλλά μου ήρθαν σε καμιά βδομάδα κι άλλα, και λίγο παζαράκι, και λίγο ονλάιν τα αύξησα στα 10.

Οκτώβριος 2019 10 βιβλία προς Ανάγνωση. Γεροντοκόρες 0.

Και να που ήρθε κι η καραντίνα και με βρήκε με 0 βιβλία κάτι άκρως αρνητικό. Διάβασα Όμηρο, κάτι βιβλία της μάνας μου και της γιαγιάς, ξαναδιάβασα Κράιτον, και Απρίλη έκανα ξανά αγορά.
Και για να μη σας πρήξω με ολά αυτά που λέω έχουμε τώρα τέλη Ιουλίου 2020, πέντε χρόνια αφού πρωτοέκανα την λίστα με τα αδιάβαστα να έχω 8 βιβλία προς ανάγνωση που πήρα από το παζαράκι στις 8 του μήνα, 1 βιβλίο που μου ήρθε από Γερμανία, και μια τριλογία (Το Υφαντό της Φιόναβαρ) που μου ήρθε από Σαντορίνη.

Με άλλα λόγια τον φετινό Ιούλιο πήρα 12 και διάβασα 6 βιβλία. Με άλλα λόγια αύξηση κατά 6 βιβλία. Βάζω πλαφόν 10 βιβλία στο ράφι με τα αδιάβαστα αλλιώς χτυπάει κόκκινο.

Τα 12 προς Ανάγνωση 23/07/20

Αυτά είχα να σας πω. Αλλά πριν σας αφήσω να πω ότι και διψήφιο, ακόμη και τριψήφιο αριθμό αδιαβάστων να έχετε δεν υπάρχει καμία απολύτως ντροπή. Απλά αν θέλετε να τα μειώσετε όχι από ντροπή αλλά διότι κρίμα είναι να τρώνε σκόνη αδιάβαστα, ακολουθείστε την ταχτική μου. Όχι διπλάσια βιβλία τον μήνα απ’ όσα διαβάζετε. Διαβάζεις 5 τον μήνα αγόρασε 4 ή να σπάσει η πέτρα 5.

Άντε καλό απόγευμα, καλά διαβάσματα, και καλά προξενιά στις γεροντοκόρες σας.

Σχολιάστε